11) Zdroje

ZDROJE

Práci s emocemi je nutné vyvažovat odpočinkem a relaxací. Je to nedílná součást procesu, díky které se pak lépe zaintegruje naše předešlá práce.

Je třeba identifikovat zdroje. To je to, díky čemu se cítíme dobře a bezpečně. To, co nás nabíjí a zklidňuje. Je důležité vnímat to, co už máme teď k dispozici.

Je třeba začít plánovat čas pro sebe, kdy se budu dobíjet. I kdyby se Vám ten čas zdál jako kapka v moři, dlouhodobě to má smysl a pozitivní vliv.

  • Důležitou roli v našich zdrojích utvářejí lidé, kteří nás nejčastěji obklopují. Mohou pro nás být opravdu velkým zdrojem nebo naopak nás mohou velmi vyčerpávat. Pokud nemáme okolo sebe nikoho, kdo nás podpoří, mohou na nás podobně působit i domácí mazlíčci.
  • Jóga může být také dobrý zdroj, který nám pomáhá propojit se svým tělem, prodýchat se a zrelaxovat.
  • Spánek a kvalitní strava jsou základními zdroji, které je dobré zlepšit, pokud je to možné.
  • Dechová cvičení, masáže, meditace, hudba, zpěv, midnfulness, otužování, sauna, pobyt v přírodě, sport,…

Otázky: Jak se cítí mé tělo, když poslouchá tuhle písničku? Jak se cítí mé tělo při masáži a po ní? …

  • Pomocí imaginace si můžeme v naší mysli vytvořit tzv. bezpečné místo. Může to být naše vzpomínka, kdy jsme se cítili opravdu bezpečně, dobře, sebejistě, plní energie nebo třeba milovaně. K této vzpomínce se můžeme pravidelně vracet a prociťovat ji.